Enamiku inimeste jaoks saab esimese lennuki ostmist järjestada seoses unistuste kodu ostmisega, abiellumisega või mõne muu olulise sündmusega teie elus. Esimese lennuki ostmine tähendab unistuse täitumist. Minu karjääri üks suurimaid tipphetki on näha, kuidas esimest korda ostja käitub jõuluhommikul nagu 6-aastane, kui ulatan talle uue lennuki võtmed.
Mõte lennuki ostmisest võib tunduda hirmutav. Lõppude lõpuks on USA-s vaid ühel inimesel 100-st piloodiluba ja veel vähem lennukit. Neile, kes otsivad seiklust kaugele maale, 100 dollarilist hamburgerit või äritööriista, et olla tootlikumad, võivad olla kindlad, et lennuki ostmine ei ole raketiteadus, see on “lennuteadus”, mis on palju lihtsam, nii et alustada.
See artikkel tutvustab samm-sammult protsessi teie unistuse elluviimiseks. samm number 1; veenduge, et pardal on teie abikaasa või teine kaaslane. Usun kindlalt, et see on suurim unenägude tapja. Kui läbite esimese sammu (teil veab), siis teine samm on teha inventuur selle kohta, mida soovite saavutada. Mis on teie missioon? Kas selleks, et viia oma naine ja lapsed 100-miilisele reisile rannikule päikesepaistelisel päeval või peate sageli viibima ärikohtumisel kolme osariigi kaugusel ja ilm on tavaliselt marginaalne? Siin on võti, ostke lennuk, mis vastab teie missioonile vähemalt 80% ajast. Ärge sõitke kuuekohalise lennukiga, kui 90% ajast lendate ainult teie ja teie naine. Täiendav gaas, lennukikulud, kindlustus ja hooldus nende lisakohtade ostmisel, mida te ei kasuta, maksavad rohkem kui nende aegade rentimise eest, mil te lisaistet vajate. Sama võib öelda ka lennuki ostmise kohta, mis lendab teid kaks korda aastas New Yorgist Floridasse. Kui olete madala piloodiga või õpilane, helistage lennukikindlustusagendile, et aidata kindlaks teha, milliseid lennukeid saate ohutult lennata. Kui õpite alles lendama, ärge oodake, et hakkate niipea King Airiga lendama.
Lisaks oma missiooni määramisele määrake kindlaks, kui palju aastas olete nõus lennuki jaoks eraldama.
Ostuhind on vaid üks tükk pirukast. Peate uurima ja välja selgitama, kui palju angaar või sidumine teie kohalikus lennujaamas maksab, samuti kütuse- ja poehinnad õlivahetuse ja aastahinna eest. Kui plaanite osta kasutatud lennukit, pange raha kõrvale plaaniväliste remondiarvete ja ostueelse ülevaatuse jaoks. Hea rusikareegel, mida mehaanikutelt kuulnud olen, on planeerimata remondiarvete katteks eelarve aastahind. Samuti jäetakse sageli tähelepanuta kõigi saadaolevate tellimuste klaasist kokpitis hoidmise igakuine kulu ja see võib ulatuda üle 100 dollari kuus. Ärge unustage, et kui hoiate oma lennukit pikka aega, peate lõpuks maksma mootori kapitaalremondi eest.
Nüüd, kui olete oma missiooni kindlaks määranud ja teate, kui paljudest Starbucksi esmaklassilistest kohvidest peate loobuma, et endale lubada oma järgmist armastust (pean silmas lennukit), on aeg alustada otsinguprotsessiga. Suurepärane koht teabe kogumiseks on külastada suuri lennukinäitusi, nagu Oshkosh või Sun N Fun. Kunagi ei tee paha küsida kohalikult toidu- ja müügiesindajalt või veeta kvaliteetaega Internetis lennukite otsimisel. Lennukimaakleri või müügiesindaja käest küsimine tooks kaasa mitu lennukit, mis vastavad teie missioonile ja hinnale.
Arvestades mitut erinevat lennukit, on järgmine samm kindlaks teha kõige olulisemad omadused, mida lennukis soovite? Aus tõde on see, et pole olemas ideaalset lennukit kõigi jaoks, kellel on kõik olemas. Igal lennukil on oma tugevad ja nõrgad küljed. Soovitan järjestada, millised tugevused peaksid teie arvates olema teie ideaalsel lennukil. Mõned ideed hõlmavad järgmist: ohutusrekord, kiirus, avioonika, kasulik koormus, salongi mugavus, nähtavus, ulatus, tõhusus, hoolduskulud jne. Tahaksin neid veidi selgitada. Esiteks ohutuskaart. Lennukid on ohutud, vaid mõnel on parem ohutus kui teistel. Parim viis konkreetse lennuki kohta uurimiseks on külastada NTSB veebisaiti http://www.ntsb.gov/ntsb/query.asp ja otsida teid huvitavate lennukite kohta. Avioonika paneeli võrdlemine on sama, mis basseiniga maja ilma basseinita maja juurde, sellel on suur vahe. Klaaspaneelidega lennukid on nõutud ja pakuvad kõrgemat edasimüügiväärtust kui ilma klaasita lennukid; neil on ka kõrgem hind. Garmin 430 või 530 GPS-iga lennukid on soovitavamad kui Loraniga varustatud lennukid või üldse mitte. Ma ei taha seda tunnistada, kuid see on tõsi, peaaegu kõik GPSid peale 430 või 530 on tänapäeva turul peaaegu ebasoovitavad. Kui olete randa suunduv meelelahutuslendur, võib Garmin G1000 olla üle jõu käiv, samas kui Garmin G1000-ga IFR-plaani alusel lennata võib olla üsna kasulik.